
A hűtőrendszer minden jármű fontos része. Megakadályozza a motor túlmelegedését, és ezzel rengeteg súlyos meghibásodást előz meg. A hűtőrendszerben lévő levegő szintén negatív hatással van az autóban lévő fűtés működésére.
Ezért minden autósnak tudnia kell, hogyan kell leereszteni a hűtőrendszert. A folyamat nem olyan bonyolult, mint amilyennek első pillantásra tűnik. Így még egy első alkalommal vezetőnek sem okozhat gondot a hűtőrendszer szellőztetése. De előbb tudjon meg többet a probléma tüneteiről és okairól. De előbb tudjon meg többet a probléma tüneteiről és okairól.
Hogyan állapítható meg, hogy a hűtőrendszer levegővel van-e eltömődve?
A légzsilip nem következmények nélkül jelentkezik a szén-dioxidban. A probléma fő tünetei a következők:
- A termosztát meghibásodása. Részletesebben, a probléma a ventilátor gyorsabb elindulása a motor bekapcsolása után. Természetesen maga a termosztát is lehet, hogy elromlott, de az is lehet, hogy a hűtőrendszerben légzárlat van. A szivattyúban, pontosabban annak elágazó csövében jelenik meg, ami megakadályozza a termosztát szelepének nyitását. Így a fagyálló elakad a kis körben, és használhatatlanná válik. Az ellenkezője is lehetséges – a termosztát azt mondja, hogy minden rendben van, miközben a motor már túlmelegszik.
- Fagyálló folyadék elvesztése. E járműfolyadék szivárgása a motor, az alváz vagy a jármű alatti részeken lévő foltok alapján észlelhető.
- Fokozott zaj a szivattyútól. Ez akkor fordul elő, ha ez a rész részben eltört.
- Problémák az autó fűtésével. Ez számos okból meghibásodhat, az egyik ilyen ok a hűtőrendszerben lévő légzárlat.
A legkisebb utalás is elég lehet arra, hogy a hűtőrendszer fuldoklik, hogy autóját elküldje diagnosztizálásra. Ezzel megelőzhetőek a jövőbeni súlyosabb hibák. Ezáltal a jövőben elkerülhetőek lesznek a súlyosabb hibák.
A hűtőrendszer légtelenítése: A meghibásodások okai
Számos oka van annak, hogy a hűtőrendszer klimatizálttá válik. Fontos a hiba forrásának azonosítása, hogy a hiba időben elhárítható legyen.
A hűtőrendszerben fellépő légzáródás leggyakoribb okai a következők:
- Szivárgás a CO A leggyakoribb hiba, amely miatt levegő kerül a hűtőrendszerbe. A nyomáscsökkenés pontja nagymértékben változhat, ami megnehezíti a probléma diagnosztizálását. A nyomáscsökkenés leggyakoribb oka a sérülés. Az autó megütközhet, és előfordulhatnak kisebb ütközések az úton lévő más tárgyakkal. Egy ilyen baleset után a legjobb, ha az autót egy műhelyben ellenőrizteti, még akkor is, ha nincs látható sérülés.
- Az autó tulajdonosa helytelenül töltötte fel az autót fagyállóval. Ha a folyadékot magas szintre töltötték, fennáll a veszélye annak, hogy bizonyos mennyiségű levegő kerül a CO-ba. A jármű tulajdonosának ezután ki kell találnia, hogyan lehet eltávolítani a légzárat. Próbáljon meg lassan fagyálló folyadékot adagolni, hogy a levegő nyomás alatt távozni tudjon.
- A légszelep meghibásodása. Ennek az alkatrésznek az a fő feladata, hogy megakadályozza a levegő beszívását a hűtőrendszerbe. Ennek érdekében a szelep rendszeresen kilöki a képződött légtömegeket. Ha az alkatrész meghibásodik, csak idő kérdése, hogy a CO-rendszerben szivárgás keletkezzen. A meghibásodás azt is eredményezheti, hogy a fagyálló csak egy kis körben kering. Ez a motor jelentős túlmelegedéséhez vezet.
- Fagyálló folyadék elvezetése. A hűtőrendszer kivéreztetésének másik gyakori oka. A szivárgásnak meg kell jelennie az alkatrészeken, így könnyű megerősíteni.
- A hengerfej meghibásodása. Így kerül a fagyálló a hengerekbe, és ott keveredik az üzemanyaggal. A fagyálló égése fehér füstöt bocsát ki a kipufogóból. A kipufogógázok beáramlásával a CO is rosszabbul kezd működni.
Függetlenül attól, hogy az Ön esetében mi a meghibásodás oka, fontos, hogy időben kiderítse, hogyan lehet eltávolítani a légzsilipet a hűtőrendszerből. Ha nem, akkor súlyos károkat okozhat a jármű egyéb alkatrészeiben.
Ha a járművezető nem szellőzteti ki a hűtőrendszert, a motor rosszabbul kezd járni. A motor sokkal hamarabb lemerül, ami a jövőben többe fog kerülni. Sokkal gyorsabban fog elfogyni, ami a jövőben sokkal többe fog kerülni.
Hogyan lehet a hűtőrendszerben lévő légzárat megszüntetni?
Most jön a mókás rész – hogyan kell a levegőt kiszívni a hűtőrendszerből. A probléma megoldásának több alapvető módja van, amelyek teljesen különböző algoritmusokat tartalmaznak.
Módszer #1
Az első lehetőség, amely lehetővé teszi a légdugó eltávolítását a hűtőrendszerből, a következőképpen alkalmazható:
- A fagyálló tartályhoz való hozzáférést akadályozó minden szerkezeti elemet eltávolítanak a belsőégésű motorból.
- A fojtószelep fűtésére szolgáló csövet eltávolítják.
- A kupakot levesszük a tartályról, és a nyílást egy ruhadarabbal lefedjük. Ne használjon túl vastag ruhát.
- Ezután a tartály belsejébe kell fújni. Így magasabb nyomást tud létrehozni, ami a maradék levegőnek a nyitott csapon keresztül történő távozását eredményezi.
- Amikor a folyadék elkezd kiömleni, azonnal tegye vissza a foglalatot, és illessze biztonságosan.
- Helyezze vissza a motor alkatrészeit az eredeti helyükre.
2. módszer
Ha érdekli, hogyan lehet a második módszerrel eltávolítani a levegőt a hűtőrendszerből, akkor erre lesz szükség:
- Indítsa be a motort körülbelül 15 percre.
- Szerelje szét a motor alkatrészeit az első módszer szerint.
- Szerelje le bármelyik csatlakozót. A nyitott szellőzőnyílás elkezdi kifújni a levegőt. Ha a fagyálló folyadék kifolyik, gyorsan szerelje vissza a csatlakozóaljzatot az eredeti helyére.
- Ezt a lehetőséget gyorsan és gondosan kell végrehajtani. A folyadék hőmérséklete gyakran eléri a 90 °C-ot, ezért nem kívánatos a fagyállóval való érintkezés.
3. módszer.
Az utolsó módszer, hogy megtudja, hogyan lehet kiűzni a levegőt a hűtőrendszerből, a következő cselekvési algoritmust biztosítja:
- Az autót úgy kell leparkolni, hogy a hűtő felső része a többi CO elem fölé kerüljön.
- Fontos, hogy az autó helyzetét speciális támaszokkal rögzítsük, vagy legalábbis a járművet “kézifékre” állítsuk.
- Indítsa be a motort 15 percre.
- A fagyálló tartályhoz való hozzáférést biztosító alkatrészek, valamint a tartály- és a hűtőfedél eltávolításra kerülnek.
- A gázpedált használják, és fagyálló folyadékot kell önteni a hűtőbe. A folyadék felszínén buborékok jelennek meg, ami azt jelenti, hogy a levegő távozik a CO-ból. A folyadék felszínén buborékok jelennek meg, ami azt jelenti, hogy a levegő távozik a CO-ból.
Honnan tudja, hogy a harmadik módszerrel sikerült-e a légzsilipet kiüríteni? Csak állítsa a fűtést a maximumra. Amikor a csappantyú teljesen nyitva van, és az utastér hőmérséklete gyorsan emelkedik, a dugulás teljesen eltávolodik a hűtőrendszerből.
Az utolsó módszer a fűtőberendezés levegőjének kifújására nagyszerű lehetőség azoknál az autóknál, ahol a ventilátor automatikusan elindul. Még a gázpedált sem kell használnia. Egyszerűen indítsa be a motort, és a fagyálló intenzív keringetése nyomás segítségével megszabadítja a rendszert a dugulástól. A legfontosabb, hogy rendszeresen töltse fel a fagyálló folyadékot, hogy az üres tér miatt ne alakuljon ki ismét légzárlat a hűtőben.
Amint láthatja, a hűtőrendszer szivattyúzása nem különösebben nehéz. Mivel a fagyálló nehezebb a levegőnél, elég egy lyuk és némi nyomás ahhoz, hogy a dugó elhagyja a hűtőt.
A módszerek egyszerűsége ellenére a legjobb, ha egyszerűen távol tartjuk a levegőt azoktól a vezetékektől, amelyeken keresztül a fagyálló folyadék kering. Ehhez vegye figyelembe az alapvető CO-karbantartási tippeket.
A levegő eltávolítása a hűtőrendszerből: Tippek a megelőző karbantartáshoz
Annak érdekében, hogy a hűtőrendszer mindig betöltse rendeltetésszerű funkcióját, mindenekelőtt tartsa szemmel a hűtőfolyadék mennyiségét a hűtőrendszerben. Ha a fagyálló térfogata alacsony, akkor fel kell tölteni, hogy a levegő ne foglalja el a helyet.
A hűtőrendszer megfelelő légtelenítése nagyon fontos. Ha a folyamatot gyakran kell megismételnie, vagy kis mennyiségű fagyálló folyadékot kell újratöltenie, akkor a hűtőfolyadék-rendszerben olyan hiba van, amely a folyadék szivárgását okozza. A probléma megtalálásához a legjobb, ha elmegy egy műhelybe, ahol egy szakember speciális szerszámok és technikák segítségével megkeresi a szivárgás helyét. A szivárgás észleléséhez rendszeresen ellenőrizze a járművet a jellegzetes foltok tekintetében.
A meghibásodások megelőzésének másik módja a hűtőrendszer rendszeres tisztítása. Ez segít meghosszabbítani a CO-alkatrészek élettartamát.
A hűtőrendszer levegőmentességének megőrzése érdekében a legjobb, ha olyan engedélyezett fagyálló folyadékot használ, amely bizonyítottan jó minőségű. Vegye figyelembe az autógyártó tanácsait. A rossz minőségű hűtőfolyadék sokkal gyorsabban elpárolog a keringtető vezetékekből, ami csak felgyorsítja a CO meghibásodások kialakulását.
Ne feledje, hogy nem elég tudni, hogyan kell kiüríteni egy légzsilipet. Ha a fent említett módszereket kell alkalmaznia, az azt jelenti, hogy autója CO-rendszere már nem működik rendeltetésszerűen. Ez jó ok arra, hogy járművét szakemberhez küldje diagnosztizálásra.
Ha egy ilyen problémát figyelmen kívül hagynak, akkor a hibás CO miatt bekövetkező későbbi motorhőmérséklet-túllépés a tömítés vagy a terelőlapok meghibásodásához, a hengerek deformációjához vagy a hűtőfolyadékolaj bejutásához vezet a hűtőrendszer vezetékeiből. Ez nem az összes olyan probléma, amely a CO egyszerű légdugója miatt előfordulhat az autójában. Ezeknek a problémáknak a megoldása sokkal többe kerül, mint egy műhelydiagnózis. A szakemberek gyorsan diagnosztizálják a rendszert, és a probléma eltávolítása speciális szerszámok segítségével kevés időt vesz igénybe. A szakemberek gyorsan diagnosztizálják a rendszert, és a probléma eltávolítása speciális szerszámok segítségével rövid időt vesz igénybe.